Protection Paladin 4.0.3

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Filament.io 0 Flares ×

Protection Paladin

Blizzardi opět nezklamali a paladinové nastoupili do Cataclysm jako jedni z nejlepších tanků. Pokud se vám tankování líbí, anebo prostě jen nechcete čekat 40 minut na skupinu v LFM tak je následující návod právě pro vás.

Úvod

Od Wrath of the lich king se toho celkem dost změnilo. Paladinové už nejsou nesmrtelní a healeři si musí dávat pozor, aby healy dopadaly ve správných intervalech. Zároveň musí paladin vytušit, kdy mu teče do bot a být připravený aktivovat CD. Připravte se na to. Cata posunula hranici obtížnosti nahoru a tak budete k úspěšnému tankování muset používat větší škálu kouzel, abilit a talentů.

Základní kouzla a talenty

Avenger’s Shield (kouzlo)

Toto kouzlo je základem vaší výzbroje. Většinou jim pullujete skupinky nepřátel, ale také se stává součástí rotace. Celkem zasáhne 3 cíle za slušný damage a silence je. V aktuální verzi nepřerušuje CC efekty, takže se jej neboje používat i pokud vedle skáče ovce.

Avenger’s Shield má 15 vteřinoví cooldown, ale s talentem Grand Crusader rank 2, je zde 20% šance, že se resetuje pokud použijete Crusade Strike anebo Hammer of the Righterous.

K Avenger’s Shield existují dva glyphy
– Glyph of Dazing Shield způsobí, že zasažené cíle jsou omráčené, což je naprosto nevhodné k pullování
– Glyph of Focused Shield vylepší damage kouzla o 30%, ale sníží počet zasažených cílů na 1, což je ideální k tankování bossů.

Vengeance (passivní abilita)

Tuto abilitu mají všichni tanci. Čím více damage dostáváte tím vám roste attack power. Konkrétně z každé obdržené rány získáte 5% do attack power, maximálně však do výše 10% vašich HP (vzorec od blizzardů je trochu složitější stamina + 10% z base HP).

– 10% je ze stávajících životů, nikoliv maximálních (total hp). Pokud vás budou tedy healeři držet někde dole, těsně před hranicí smrti moc Vengeance se nenastackuje.
– obdržená rána je damage před redukcí damage.
– pokud damage absorbujete stejně se započítává.

Judgements of the Wise (passivní abilita)

Tato abilita se spustí v momentě kdy aktivujete Judgement. Během 10 vteřin si zregenerujete 30% many. Některé souboje mohou být náročnější a nemáte možnost jak si rychle regenerovat manu (nedostáváte damage, divine plea je na CD). Prostě vystřelte judgement po nejbližším cíli.

Righteous Fury (self buff)

Tento buff potřebujete k tankování. Číselně zvedá threat (aggro) o 200%.

Crusader Strike (spell)

Používá se místo Hand of Righterous na single target. Generuje holy power. Má 4.5 CD a dává 115% weapon damage (v patchu 4.0.6 se bude zvyšovat).

Hand of Reckoning

Klasický taunt. Vyplatí se jej mít po ruce.

Righteous Defense

Vylepšený taunt, který ze spřáteleného cíle sebere až 3 na něj útočící moby. Většinou se používá v makru na záchranu healera. Dále jej používáte při pullu, kdy některý z členů party použije CC.

Consecration (spell)

Kolem paladina se vytvoří světelná záře a zraňuje vše co do ní vstoupí po dobu 10 vteřin (30 vteřin CD). Zranění je holy, takže protivník jí nemá šanci resistnout. Damage záleží na AP, takže po pár silných ranách z nadupanou Vengeance není problém udržet spawnující se addy. Toto kouzlo nepodceňujte může posloužit v několika případech.

– Víte že se za okamžik spawnou addi, hodíte na zem consecration a jakmile se objeví jdou rovnou na vás
– Nepřítel má charge, anebo stun na začátku souboje. Hodíte kouzlo na zem a pulnete. Consecration by mělo udržet počáteční agro i když healer healuje.

Kouzlo má glyph, který prodlouží jak CD tak jeho trvání.

Holy Wrath

AOE damage s 15 vteřinovým CD a stunuje Démony a Undeady. Pokud si k němu koupíte Glyph of Holy Wrath (což je naprostá nutnost), bude stunovat i Elementály a Draky. U některých skupinek díky tomuto malému kouzlu získáte obrovskou výhodu nad ostatními tanky. Jeho nejčastějším použitím je na odpočinek healera, k přeskupení trash a přerušení castu. Občas se dá začlenit do rotace, pokud jsou ostatní kouzla na CD. Nepodceňujte jej.

Divine Plea

Kouzlo, které doplňuje manu. Pokud bojujete s casterem, anebo bossem, který nedává damahge nebojte se použít. Navíc doplňuje 3 holy power. Používá se při pullu bossů v raidu.

Seal of Truth

Tankovací SEAL. S Glyph of Seal of Truth navíc dává 10 Expertise, což je nutnost při boji nejen s bossem.

Seal of Insight

Občas je nutné nahradit Seal of Truh. Například když healer zemře, anebo je potřeba více many. S tímto sealem a word of glory získáte dostatek času, aby DPS dorazily bosse i když je healer mrtev.

Hammer of Wrath

Ofenzivní kouzlo, které se používá v závěru bitvy. Dává velký damage, ale cíl musí být pod 20%.

Divine Protection

Na 10 vteřin redukuje damage o 20%, 1 minuta CD. Točí se prakticky pořád. Hodí se na trash i na bosse. Má velice krátký CD.

Ardent Defender

Na 10 vteřin 20% redukce damage. Pokud nepřežijete získáte zpět 15% max HP. 3 minuty CD.

Guardian of Ancient Kings

Na 12 vteřin 50% redukce damage. 3 minuty CD.

Divine Guardian

Kouzlo s CD 2 minuty, které každému krom vás sníží na 6 vteřin damage o 20%. Pouští se když boss dokončuje nějaké velmi silné kouzlo.

Na 6 vteřin

Devotion Aura

4075 další zbroje se hodí.

Hand of Sacrifice

30% damage jde z cíle na Paladina po dobu 12 vteřin. Max však 100% jeho životů. Existují případy kdy se vyplatí toto kouzlo zahrát. Zvláště pokud na sobě máte aktivované všechny ochranná kouzla, anebo bublinu.

Resistance Aura

Tato aura zvedne resisty proti Fire, Frost a Shadow. V HC dungech se používá místo Devotion Aury. Na raidech je většinou paladin, který jí hodí. Pokud boss kouzlí, anebo je součástí souboje i damage Fire, Frost nebo Shadow vždy je lepší Resistance Aura.

Inquisition

Po aktivaci sežere všechnu Holy Power a promění jí na buff v podobě zvýšeného holy dame o 30%. Používá se na pulování bosse, protože u protect paladina aktivuje o 10% zvýšenou hodnotu blokovaného damage.

Holy Radiance

Pokud nemáte co na práci (všechno je na CD), proč neaktivovat a nepomoct s healingem melee DPS.

Hammer of the Righteous

Hlavní zbraň na tankování více mobů. 4,5 vteřiny CD a produkuje holy power.

Holy Shield (pasivní)

Pokud použijete Shield of Righterous nebo Inquisition vzroste vám hodnota o kterou se snižuje damage u úspěšného blocku z 30% na 40% po dobu 20 vteřin. Tohle musí být pořád aktivované. Neexistuje výjimka ani výmluva.

Shield of the Righteous (kouzlo)

Cíl praštíte štítem. Čím více máte holy power tím větší šlupka. Zároveň se aktivuje Holy Shield.

Ok představování kouzel máme za sebou, teď nastal čas na samotné tankování…

Pulování a rotace

Trash

U trash záleží jestli se puluje pomocí CC, anebo tam prostě naběhnete. Pokud puluje člověk s CC musíte jej mít nakliknutého a připravený Righteous Defense. 1 mob je proměněný a další 3 jdou na vás. Jestliže je ve skupině caster, musíte po něm ještě hodit štít, který jej silence, anebo poprosit někoho o silence. Nemusíte se bát Avenger’s Shield neprobudí moby pod vlivem CC. Jakmile skupinka přiběhne okamžitě následuje Hammer of Righterous. Získáte jeden bod holy power a kouzlíte Shield of the Righteous. Nedáte moc damage ale získáte Holy Shield, čímž při následném bloku utržíte menší damage. Následuje další Hammer of Righterous a Judgment na manu. Pokud procnul Avenge’s shield tak jej okamžitě hoďte. V praxi by jste měli točit Hammer of Righterous, něco, Hammer of Righterous. Místo něco se používá Avenge’s shield, Judgment, Shield of the Righteous (čím víc holy power tím vzrůstá jeho priorita). Dále se nebojte kouzlit Consentarion, Holy Wrath (pokud se dá protivník stunnout tak se používá na CD).

Jestliže uteče nějaký mob použijte taunt. Nemusíte se k němu otáčet. Funguje to na cíle na dohled i když jsou za vámi. Mobové něco kouzlící, anebo enragnutý stačí usměrnit pomocí Hammer of Justice. Ze začátku se nebojte použít nějaký ten CD, ať nemusí healer tolik healovat.

Boss

Tady je to trochu jiné. Puluje se většinou už s aktivním Holy Shield (hlavně na raidech). Docílíte toho následovně. Divine Pleas (3 holy power), Inquisition (aktivuje Holy Shield), pull. Rotace je pak Avenger Shield, Judgment (díky talentu redukuje damage cíle o 10%) teď by k vám měl boss doběhnout Crusader strike, Shield of the Righteous, Crusader strike atd. Podobně jako na trash až na to, že místo Hammer of Righterous používáte Crusader Strike.

Jaké staty pro protection paladina

V současné době je lepší než mít hodně životů se ráně vyhnout. Proto se snaží protection paladinové vytáhnout co nejvíce mastery (zvyšuje šanci na blok), parry a dodge (lepší žádná rána než pár tisíc HP). Vím, že tankové byli ve WotLK nabušení arnoldi, kteří měli něolikrát víc hp než běžné DPS, ale pokud chcete přežívat raidy a HC i s healerem v PvP equipu tak by jste si měli vybrat spíše cestu ninja válečníka.

Teoreticky se potřebujete dostat na 102,4% defenzivních statů (block + dodge + parry), což zatím moc nejde. Pokud by jste toho dosáhli, nikdy nedostanete normální fyzický damage. Hlavní myšlenkou je co možná nejvíce minimalizovat potřebu healu. Místo toho může do raidu přibýt ještě jedno DPS, což se u progressu bude náramně hodit.

Samozřejmě krok defenzivních statů potřebujete ještě cíl trefit a rozdíl mezi 87 (HC dung) a bossem (88) je co se týká missu sakra znát. Není nic horšího než když při pullu 2x missnete.

Staty

Parry – Na lvl 85 je potřeba 704,4 strenght na 1% parry (176.1 parry rating na 1% parry).
Dodge – Na lvl 85 je potřeba 304.5 agility na 1% dodge (176.1 dodge rating na 1% dodge).
Hit – Na lvl 85 je potřeba 961 Hit rating (841 Draenei) na Hit cap pro melee. Spell cap (napříkald na taunt) byl získán už z talentu Touched by the Light.
Expertise – Na lvl 85 je potřeba 26 expertise (781 Expertise rating), aby boss nemohl použít dodge. Hard cap (na parry) je 55 (1652). Nezapomínejte, že hodně ras má různé bonusy k expertise a teké máte glyph co vám dává +10 mastery.
Mastery – za každý bod mástery získáte 2,25% do block chance.

Gemy

[Austere Shadowspirit Diamond] – +81 Stamina and 2% increased armor from items (Requires 2 Yellow gems) – pokud npojedete strategii ninja tak tenhle gem vychází lépe
[Eternal Shadowspirit Diamond] – +81 Stamina and +5% shield block value (Requires 3 Blue gems)

Jediné single stats

[Solid Ocean Sapphire] – +60 Stamina (Blue gem)
[Fractured Amberjewel] – +40 Mastery (Yellow gem)

Kombinace se staminou – pouze čisté se nedoporučují

[Puissant Dream Emerald] – +20 Mastery Rating and +30 Stamina (Yellow, Blue gem)
[Sovereign Demonseye] – +20 Strength and +30 Stamina (Red,Blue gem)
[Regal Dream Emerald] – +20 Dodge Rating and +30 Stamina (Blue, Yellow gem)
[Defender’s Demonseye] – +20 Parry Rating and +30 Stamina (Red, Blue gem)
[Guardian’s Demonseye] – +20 Expertise Rating and +30 Stamina (Red, Blue gem)

Pokud máte staminy dostatek

[Fine Ember Topaz] – +20 Parry Rating and +20 Mastery Rating (Red, Yellow)

Reforge

Tady je to trochu problém. Jde také o to jaký máte gear a co konkrétně s ním chcete dělat. Na bosse v HC není nutné takové extrémní reforge jako na bosse v raidech. Bereme, že už máte kompletní gear z HC a jdete raidovat. Reforge bude vypadat následovně.

– Pokud nemáte expertise na 26, musíte jej doreforgovat. Zbavte se haste a crit. Jestliže stále nemáte expertise na 26 nikam nechoďte. Sežeňte si lepší výbavu. Pokud máte přes 26 nereforgujte dokud nedosáhnete na hard cap 55!
– Pokud už máte expertise na 26 nastal čas získat hit (potřebujete 961 hitrating). Zbavte se opět haste, crit při nejhorším můžete sáhnout na parry. Ale spíše zvažte lepší výbavu, jiné trinkety.
– Pokud máte expertise 26+, hit 8, Reforgujte bojové staty na mastery, dále parry, dodge (v tomto pořadí, snažte se udržet hodnoty parry a dodge zhruba na stéhné úrovni)

Enchanty

Hlava – [Arcanum of the Earthen Ring ] +90 STA + 35 Dodge
Ramena – [Greater Inscription of Unbreakable Quartz] +75 STA + 25 Dodge
Back – [Enchant Cloak – Protection] +250 armor
Chest – [Enchant Chest – Greater Stamina] +75 STA
Wrist – [Enchant Bracer – Dodge] +50 Dodge , [Enchant Bracer – Greater Expertise] +50 expertise
Hands – [Enchant Gloves – Greater Expertise] + 50 expertise, [Enchant Gloves – Greater Mastery] + 65 mastery
Legs – [Charscale Leg Armor] +145 stamina, + 55 agil
Feet – [Enchant Boots – Mastery] + 50 mastery
Weapon – [Enchant Weapon – Windwalk] občas získáte dodge 600
Shield – [Enchant Shield – Blocking] + 40 block rating

Consumables

Jídlo:
[Crocolisk Au Gratin] +90 Expertise rating / +90 Stamina
[Lavascale Minestrone] – +90 Mastery rating / +90 Stamina
[Mushroom Sauce Mudfish] – +90 Dodge rating / +90 Stamina
[Blackbelly Sushi] – +90 Parry rating / +90 Stamina

Potiony
[Elixir of the Master] – +225 Mastery rating (Battle Elixir)
[Elixir of the Naga] – +225 Expertise rating (Battle Elixir)
[Elixir of Deep Earth] – +900 Armor (Guardian Elixir)
[Elixir of Impossible Accuracy] – +225 Hit rating (Battle Elixir)

Pokud nemáte náladu pít po každém wipe 2 potiony nezbývá než jedna z následujícíh.
[Flask of Steelskin] – +300 Stamina
[Flask of Titanic Strength] – +300 Strength

Makra

Následující makro vás zbaví všech debufů pomocí bubliny, kterou hned zruší

#showtooltip
/cast Divine Shield
/cancelaura Divine Shield

Následující makro tauntne všechny moby z kamaráda.

#showtooltip Righteous Defense
/cast [target=mouseover,help,nodead][help,nodead][target=targettarget,help,nodead]Righteous Defense

Stejné makro s Hand of Protection

#showtooltip Hand of Protection
/cast [target=mouseover,exists,help] Hand of Protection; [target=target,help] Hand of Protection; [target=targettarget,exists,help] Hand of Protection; [target=player] Hand of Protection; Hand of Protection;

Příspěvek byl publikován v rubrice Protection se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 komentáře u Protection Paladin 4.0.3

  1. Velké díky napsal:

    Velké díky za tento článek. Palach tank je absolutně super a dokážu s ním dost výrazně pomáhat i nezkušenému nebo slabému healerovi. Stačí jen trochu předvídat a znát bosse a je to v pohodě. Tam kde war v HC dost rychle končí, palach si dokáže poradit a opravdu není noc neobvyklého, že healer a valná část party je dead a já zvládnu odtankovat a ještě udržet na živu poslední DPS. Tenhle článek mi moc pomohl!

    Šiklo by se něco podobného pro rogue. Je to velmi zábavná profese a i když význam oproti tanku je na nule, pořádné popsání talentů, předností a vychytávek by bylo namístě.

  2. Baby1ty napsal:

    Užasný protect paladin.

  3. zigi napsal:

    Díkec za rady, za paladina hraju už tak 5 let, ale nikdy sem nechytal rozdíl mezi Stam EQ (4.0.6. kolem 185unbuff, 200k+ buff) a mezi tzv threat EQ, kde se jede spíš staty které tady popisuješ do detailů ty. Vždcky jsem měl za to že mít mraky HP je pro Protadina to hlavní, ale očividně to tak není. Stačí už jen sehant lepší EQ, momentálně mám 376 Item Level, trošku poupravit enchanty a dostat do sebe něco k jídlu a bude to hned hej .:) Akorát mi tak trošku nejsou jasný ty Macra 😀 mám Pro gamming mouse R.A.T.5 a neumim jí programovat 🙁 kdyby byla jakákoliv rada jak na to, popřípadě i macra přímo ve hře (doteď používám jenom bindy) tak bych byl rád. A kdyby si měl nějaký rad co se týče holadina, taky bych jej ocenil 🙂 klidně piš na mejla

Komentáře nejsou povoleny.