Theorycraft

Theorycraft je snaha pomocí matematiky analyzovat a pochopit některé herní mechanizmi.Tento termín byl do WoW převzat z komunity hráčů Starcraftu.

Ačkoliv se zdá být na první pohled hra plná náhodných hodnot, nebo hodnot, které mohou mít určitý rozsah, čím rozsáhlejší je přísun statistických dat a complexnější analýza, tím dokážeme vytvořit lepší průměrný model účinnosti. U World of Warcraft je většina důležitých hodnot neměnná, takže na základě jednoduchých matematických výpočtů jsme schopni doporučit určitá kritéria, které by měl například raid splňovat, aby vůbec měl teoretickou šanci na úspěch při boji s bossem.

Theorycraft se zabývá například výpočtem Armor Penetration (ArP). Pomocí tabulky víme, že na redukci armoru o 1% je potřeba 13,99 ArP. To ještě nikoho neohromí. Zajímavější je pak porovnávat jestli se vyplatí investovat do ArP nebo Critical Ratingu (CR). Abychom se dobře rozhodli, musíme si porovnat jestli bude mít větší vliv na DPS ArP nebo CR.

Jako příklad si uvedem několik bossů (level 83). Boss A má 1000 armor, boss B 5000 armoru, boss C 9000 armoru, Boss D má 10643 armoru. Jelikož se jedná o procenta, můžeme u čistě melee hitů vypočítat i procentuální zvýšení DPS.

Pokud budeme mít ArP 0 (-0% armoru), pak budeme dávat menší damage a to:

  • Boss A -6,2% damage kvůli jeho armoru
  • Boss B -24,7% damage kvůli jeho armoru
  • Boss C -37,1% damage kvůli jeho armoru
  • Boss D -41,3% damage kvůli jeho armoru

Pokud budeme mít ArP 100 (-8,1% armoru), pak budeme dávat menší damage a to:

  • Boss A -5,7% damage kvůli jeho armoru, + 0,5% DPS
  • Boss B -19,4% damage kvůli jeho armoru, +1,7% DPS
  • Boss C -35,1% damage kvůli jeho armoru, +2,9% DPS
  • Boss D -39,4% damage kvůli jeho armoru, +4,2% DPS

Pokud budeme mít ArP 400 (-32,5%), pak budeme dávat zmenšený damage už jen o:

  • Boss A -4,2% damage kvůli jeho armoru, +2,0% DPS
  • Boss B -15,1% damage kvůli jeho armoru, +7,2% DPS
  • Boss C -29,% damage kvůli jeho armoru, +12,9% DPS
  • Boss D -33,53% damage kvůli jeho armoru, +18% DPS

Pokud budeme teoreticky mít ArP 1000 (81,2%), třeba po aktivaci trinketu:

  • Boss A -1,2% damage kvůli jeho armoru, +5,3% DPS
  • Boss B -4,7% damage kvůli jeho armoru, +20,3% DPS
  • Boss C -11,9% damage kvůli jeho armoru, +40,1% DPS
  • Boss D -17,57% damage kvůli jeho armoru, +57% DPS

Theorycraft Armor Penetrace nám tedy říká, že čím má boss větší armor tím více se vyplatí investovat do ArP.

Mimochodem blizzardi nám to ulehčili a pokud vím tak každý boss ve Wrath of The Lich King má armor 10643, tedy se na něj vztahuje Boss D příklad. Jak vidíte tak nárůst ArP je celkem masivní, takže se nění čemu divit že blood deatk knighti investují pěkně do armor penetrace.

Příspěvek byl publikován v rubrice Drago se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.